Lekker om te lezen bij de koffie
De wendbare strategie
De vijfjarenplannen van de Sovjet-Unie waren niet bepaald een daverend succes. Want deze werden uiteraard gedurende de uitrol achterhaald en dit was het recept voor mislukking. Hedendaagse organisaties passen wel op dat ze niet in die val trappen. Nee, geen vijfjarenplannen. Maar juist wendbare strategieën, exit plannen en pivot-taferelen.
Crash course: Rebranding
Rebranding is hot. In deze vreemde tijden merken we dat organisaties zich anders proberen te positioneren. Of dit nu is voor betere resultaten, een betere match met hun doelen of omdat het budget voor het einde van het jaar op moet, weet ik natuurlijk niet. En opa laat ons zien hoe je dit kunt doen.
Crash course: communicatie
Deze crash course gaat in het bijzonder om de ouderwets geschreven communicatie, de brief, maar kan eigenlijk voor iedere vorm gebruikt worden. Deze crash course werd mij aangeboden door de gemeente.
Korting tegen een hoge prijs
In crisistijd is een succesvolle aanpak baseren op hoe goedkoop die crisis is aangepakt kan worden natuurlijk van de zotten. En toch gebeurde het.